Alla inlägg under maj 2008

Av sabina andersson - 26 maj 2008 23:08

Sicken härlig helg!

Fredagen bestod av jobb och huvudvärk dock senare huvudvärk på ett väldigt mysigt ställe i gamla stan. Drack min godaste öl hittills.  Sedan begav det sig hemåt.

Solig och ledig lördagsmorgon med massa shopping glassätning och sol lapning tillsammans med Elin och Therese, underbart!

Äcklig mat på lokalt snabbmatställe men trevlig förfest på kungsholmen! Vidare till debaser och senare s.k efterfest hos Sofia.


Söndagen blev storslagen! upp i bra tid, underbart väder! Jag, Therese och Elin begav oss till skansen! Har inte varit där sedan jag var tre äpplen hög och jag tror minst sagt att det var lika bra nu som då! Jag hade minst en handfull fjärilar i magen även nu, jag blev barn på nytt! Eller har jag ens tagit mig ifrån det stadiet...kan man ju undra ibland. Efter detta vinkade jag av Therese och begav mig till söder för att möta upp jessica o sara. Vi skulle senare sitta nere vid vattnet i solen vid reggae caf'et. Livskvalitet till fullo! Vi började dock bli lite hungriga Jessica o jag och vi insåg att hitta ett schysst ställe att käka på i Stockholm är svårt. Inte då för att det inte finns några ställen utan tvärtom! Man kan ju aldrig bestämma sig för man tror att det finns ngt bättre runt hörnet. Men vi fick mat i magen, så vi överlevde dagen. Skrattade tills jag grät gjorde jag också.

Det var nog alldeles för bra i helgen. Idag har det varit lite sisådär, överkänslig o nära till tårar vid flera tillfällen...jag har inte varit ledsen, så något konstigt är det.

Nu ska jag dricka te...the svart.


Av sabina andersson - 21 maj 2008 22:06

I lördags var jag på hejdåkalas hos nina, i min livande lägenhet. Full rulle och mycket dans blev det. Trevligt! Men detta betyder ju också att vi blir en mindre här på Söder, en mindre i skanstull, en mindre vid Lyxgrillen.


Och...jag gillar inte att städa, inte att diska heller för den delen.

Av sabina andersson - 17 maj 2008 01:07

japp, rubriken sa sitt. Slängde nyss ihop en hos mmm...aja. trevlig kväll!

Av sabina andersson - 14 maj 2008 00:15

Vi gjorde en fin figur för väldigt länge sedan.

Vila i frid.

Av sabina andersson - 12 maj 2008 22:27

Har haft min första jobbhelg denna helg, passande med fint väder....jess.

Fredagen jobbade jag, men mötte sedan upp Nina o emma för lite parkhäng och öldrickande. Emelie o jocke kom förbi och bjöd på sjukt goda kakor. Mötte sedan upp ockar för en öl på petsounds. Jobb lördag, åkte till hanna för att åter igen dricka lite öl, denna gång med virre och natalie..o hanna då. Möter upp oskar igen och tar en öl på marie leveau. Käk på seven eleven och det är över en timma kvar tills tunnelbanan går hem. Knatar den biten och precis då jag ska lägga mig så skiner solen in på min säng, sommarkänslorna kryper inpå.

Jobb söndag, går å käkar pizza med tre fina vänner efter. Går till Sara för att dricka te och snacka skit. Efter drygt tre timmar av diverse läskiga, jobbiga men framför allt intressanta samtalsämnen inser jag att klockan nästan är halv två och jag knatar hem.

Idag har jag blivit kräfta, jag o nina la oss på bryggan i vanlig ordning. Det blåste som sjutton, så det blev inte så långvarigt.

Sedan har jag bara slöat. Jag är en lat människa.


Har hittat en mycket fin låt.

Av sabina andersson - 7 maj 2008 22:47

Från att skräpet efann sig under bokstaven N på mitt tanjentbord, så har det nu förflyttat sig till under bokstaven B. Detta kan skapa vissa egendomliga ord men jag tror man förstår. Helt okej är det ända tills jag skrev låärsullar nyss (blåbärsbullar)... tar jag i så går det bra.

Iaf så har jag o elin bakat bullar idag, gottans blev det å många blev det! hoppades på fint väder men efter ca 1½ timma så funkade det inte längre på ryggan.

Jag har nu gått på heltid och fick reda på härom dagen att vi ska få vara ledig varannan helg, vilket är hur skönt som helst!


kommer inte på något vettigt alls att få ut här, så jag tror jag lägger av nu

kort kommer några få från valorg!

Av sabina andersson - 3 maj 2008 10:27

Igår var den skönaste fredagen på länge, en påse godis och en cola framför tv'n. Pigg idag! har hunnit med flera saker nu under morgonen.

Å u ska jag träffa anki för en sväng på stan!

bilder från valborg kommer upp sen!

Ovido - Quiz & Flashcards