Alla inlägg under februari 2008

Av sabina andersson - 28 februari 2008 22:35


Har haft bästa dagen på evigheter!


Lönen jag trodde att jag inte skulle ha fått, fick jag! Fick en heltidslön den här månaden trots att jag fick förskott första månaden, så trodde att de gjort fel, men det hade de inte.


+ Jag får betald semester i sommar! tre veckor!! wiho! trodde jag aldrig

Tiden på jobbet gick sjukt fort, tittade knappt på klockan, trevligt folk jag inte jobbat med på evigheter jobbade...grymt!

Alla var på bra humör, ja dagen var sjukt bra.


När jag stod i kassan så kom det fram ett gäng personer som jah..inte var svenskar iaf.

Frågade mig : you are Sabina? Sabina Andersson?

eehm.. yes??

-We know you!! Group photo!!!!

Vartfan har jag träffat dessa människor? kände inte igen en enda...å hur kan de veta vad jag heter?? tusen tankar gick runt i skallen.

Helt plötsligt skuttar en viss Gustav Nord fram! Han hade pallrat sig hit från holland å tagit med sig ett gäng spanjorer! Helt sjukt roligt!


Strax efter det frågar en kund mig om jag är intresserad av att jobba för henne, då hon tycker att jag är survice inriktad etc. Ingenting jag var intresserad av, men roligt att bli befrågad. Ända tills Mårten kläcker ur sig att hon frågat alla andra jag jobbar med......jaja.


Dagen flöt på fint men en öl med Gurra, Anders å gruppen spanjorer. Nu sitter jag och väntar på att min kladdkaka ska svalna.


Och det med!! jag fick sluta tidigare på lördag, så jag har precis köpt två biljetter till mig o Lövet för att gå å se Smashing Pumpkins!

Undrar hur morgondagen kommer att bli, om jag måste ta igen allt bra som varit idag.

Nu ska jag betala min kära vän elin, käka gotta å se mig någonting bra!

God kväll!

Av sabina andersson - 27 februari 2008 13:24

Jag har gjort otroligt mycket trevligt under mina fyra lediga dagar....har inte gjort ett skit!

Har tagit en härlig långpromenad, storhandlat, lagat matlådor,tvättat för en månad framöver,börjat städa, hämtat ut p-piller recept ( vilket jag har dragit mig för i evigheter), ringt upp comhemsnubbarna som ska komma å ändra mina två hål i väggen till tre, de com aldrig!! =) 

Igår vaknade jag upp med världens halsont så under dagen blev det bara värre, jag tyckte att jag skulle ta mig en välförtjänt sovmorgon idag och sova bort min förkylning, sov till ett. ( jag har varit duktig o klivit upp tidigt de andra dagarna) Men! Jag är fortfarande lika förkyld! attans!

På något sätt så har jag blivit så tjock i skallen att jag inte riktigt vet vad jag skriver.


Jag fick iaf fyra dagar den här veckan varav en lördag och en söndag...O.B!

Och om allt går som planerat så blir det Smashing Pumkins för mig o Lövet på lördag!


ne nu ska ja käka lunch och börja städa!


Såhär bra är de !


Av sabina andersson - 22 februari 2008 00:02

Efter att fått heltid överraskande snabbt återgått till deltid efter en kort tid, har jag nu blivit erbjuden halvtid iallafall. Minst 20 h i veckan. Kommer jag att klara mig på det? Tveksamt.

 Får antingen vänta och hoppas på att det blir mer tider, söka extrajobb, hoppa på det erbjudande som är tryggt men inte överdrivet lockande eller helt enkelt söka ett helt nytt.

Just nu vet jag inte någonting alls. Tanken slog mig härom dagen att man kanske skulle prova på att söka någonting helt annorlunda, vad vet jag inte men någonting utanför handels.

men ääh...


Idag begav jag mig till Sara efter jobbet. Vi åt mat å tittade på tv. Debatt blev det, lätt hänt när man bara har ettan, tvåan och fyran.


Igår blev jag stoppad utav två kvinnor som ansåg att jag var rätt person till deras undersökning. Undersökningens ämne var Mode. Ett antal tjejjer mellan 20-25 skulle träffas inom kort och skapa en diskussion angående mode. Senare ska var och en dokumentera ( sin eller andras mode? )med hjälp av en engångs kamera. För detta ska vi få 600 spänn. Varför inte?


Nu ska jag sova upp och jobba imorrn!


tipptopplåt

Av sabina andersson - 14 februari 2008 21:07

I Kväll ska jag försöka ta mig i kragen och göra de saker jag har skjutit upp i flera flera dagar snart veckor, bockade av en punkt i morse.

Imorgon åker jag hem till Sundsvall direkt efter jobbet, så innan dess så ska min lägenhet vara städad, jag ska ha sorterat upp mina kläder jag har slängt i en stor påse, diska upp all disk, plocka undan all skit jag har slängt runt mig i hopp om att de ska försvinna utav sig själv. Sist men inte minst ska jag färga håret...och just det...göra matsäck till min bussresa imorrn.

Klockan är nu kvart över nio.

Vill bara poängtera att städa är INTE kul.

Gosaker är roligare,eller iaf godare, molade i mig ytterligare 4(!!) delicatobollar idag. Nu får det vara nog.

Nu är klockan halv tio. fuck.

Av sabina andersson - 13 februari 2008 22:48

På fredag åker jag till Sundsvall, det ska bli skoj. Idag åt jag en kladdkaka och tre chokladbollar.

Av sabina andersson - 7 februari 2008 00:55

Hade flest besökare under januari, månaden då jag inte skrev någonting. Det kanske betyder att jag inte skriver så mycket av värde, vad vet jag?

Lyckades iaf hoppa på någons trådlösa internet här i huset men snart ska jag få riktigt internet..wee

Mkt har nog hänt sedan jag skrev sist, men det orkar jag inte ta nu.

Har haft en bajsdag idag, sov till halv två. Sedan började jag tänka för mkt och insåg hur mkt jag saknar alla hemma. Så det har varit en tung dag.

Men jag följde med Hille till Anna där vi tillsammans med Lotta käkade go mat o drack lite. Så det blev en fin avslutning iaf.

God Natt

Ovido - Quiz & Flashcards