Alla inlägg under april 2008

Av sabina andersson - 29 april 2008 22:31

Av sabina andersson - 29 april 2008 22:13

En snabbis...innan jag ska städa, packa och just det...färga håret. Klockan är kvart över tio och jag ska upp tidigt imorgon.

Det var ju trots allt ett tag sedan jag fick något sagt här, jag har ju varit relativt aktiv ett tag tycker jag.

 Tiden sedan sist, har varit otroligt bra. Mycket sol, bra musik,vårkänslor,vin,god mat och framför allt bra människor.

Oskar, Tomas och Angelica har varit på besök och förgyllt mina dagar.

Trevligt samkväm hos Sofia i lördags. Fika, promenad och matlagning med Oskar, Jens, Nina o Jessica.

Slutligen åter en heldag i solen med Nina.

Imorgon bitti tågar jag upp till Uppsala för kalas.

Nu börjar jag bli trött, så dags att färga håret då antar jag.

Bilderna glömde jag att lägga in så de kommer sedan.

Av sabina andersson - 25 april 2008 23:09

Veckan har rullat på i samma anda som den började.

Igår när jag gick Götgatan hem från jobbet så fångades min blick upp utav ett väligt vackert ansikte. Magnus Tingsek. Han var föga tvådimensionell och hans leende var lite stelt. Men han skulle spela på debaser klockan halv nio och insläpp sju stod det, klockan var nu nästan sex.

Nina!

Och Nina fixar.

Klockan sju står vi där och väntar på att herr Tingsek ska börja spela...och det gjorde han...2 ½ timme senare, men bra var han!


Upp i morse för att komma ut i solen. Nina och jag pallrar oss ner till vattet och steker halva dagen. Jessica kommer förbi för att göra oss sällskap, men hon pratar nästan bara i telefon.

Underbar dag!


Nina, jag och Anna sätter oss i vitabergsparken mot kvällen. Efter några smärre olyckor så avnjnuter vi våran öl och sallad.

trött och frusen pallrar vi oss hem.

Av sabina andersson - 24 april 2008 00:42

Om någon undrar varför jag inte nämnde varelser icke tillhörade vår planet Tellus, så kan jag poängtera att det är den väldigt lilla hunden.

Av sabina andersson - 24 april 2008 00:25

Idag blev det en snabbvisit i stockholms ytterkanter. Jag har fått en trevlig guidning i södertälje och sett diverse gamla skolor och piozzerior.

Jag har även sett följande:

7 rådjur (försökte räkna, men linnea kör ganska snabbt emellanåt)

1 hare

3 hästar

1 föl

2 katter

1 väldigt liten hund

2 väldigt stora spindlar

( några fiskar och får, om det hade varit ljust, men jag såg var de befann sig )


Nedan följer några bilder på utvalda sevärdheter.


Av sabina andersson - 22 april 2008 23:06

Jag har haft bästa veckostarten på länge. På sätt och vis visserligen.

Det sämsta kom i måndags, då jag fick ett besked som jag hade hoppats skulle vara helt annorlunda. Dagen blev bättre då klockan endast var tre då jag slutade och jag och Linea begav oss hem till henne för matlagning. Vädret var underbart och vi grillade! trerätters blev de och vi blev mätta som övergödda grisar. Idag klev jag upp i tid åt e god ( och nyttig!! ) frukost, satte mig på min lilla balkong i trapphuset o solade, mötte upp nina och vi satte oss vid nytorget.

sol

glass

nina

sol

värme

kaffe

skitsnack

sol

stina

djungelvrål

dåligt skämt

oskar

sol

god macka

anders

god kaka

mysfik

emilia

skrapan

lägenhetsvisning

mer skitsnack

facebook:ande

bränd näsa

hemma


de får vara med idag med

Av sabina andersson - 21 april 2008 00:16

Helgen har varit helfestlig.

Vinkat hejdå till Linnea som svikit oss för Malta.

Lapat sol hela dagen idag.

Silderna får säga sitt. Som vanligt. Orkar inte skriva.


En ros till Nina.

Ovido - Quiz & Flashcards